Home > Achtergrond

Achtergrond informatie

Daar de Thaise wet het ons niet toelaat om het volledige profiel van de kinderen weer te geven op onze website, hebben we een samenvatting opgezet. Op deze manier krijgt u een idee van wat de kinderen hebben doorgemaakt alvorens ze in het weeshuis terecht kwamen. Als u graag een kindje wilt sponsoren en de volledige achtergrond wilt ontvangen neem dan contact op met ons, zodat we u het volledige profiel kunnen toezenden.

Hmong

Om te beginnen zijn alle kinderen in het weeshuis Hmong kinderen. Dit is een bergstam/ minderheidsgroep in Thailand. Mensen geloven dat ze van oorsprong uit het zuidelijke gedeelte van China komen .

Geloof

Van oorsprong aanbidden Hmong mensen het Animisme en Shamanisme. Desondanks zijn de meeste kinderen zoals vele Hmong stammen bekeerd to het Christendom en Boedisme. Toch vindt je nog kleine dingen van voorgaande geloven terug in hun cultuur. Daar de “ouders” van het weeshuis Christelijk zijn worden de kinderen christelijk opgevoed. Wel bestaat er de vrijheid voor de kinderen om anders te kiezen indien ze dat willen. Ze gaan elke zondag naar de kerk en zo nu en dan bezoeken ze ook een tempel.

• Weeskinderen
  • Misbruikte kinderen (Soms bijna met de dood tot gevolg)
  • Kinderen geboren in de gevangenis (Vader onbekend daar moeder verkracht is door een gevangenis bewaarder, moeder zit levenslang voor drugs smokkelen)
  • Kinderen van prostituees die zijn achter gelaten.
  • Kinderen van drugs / alcohol verslaafden die niet voor hun kinderen konden zorgen.

Om meer te zien over de karakters van de diverse kinderen, klik hier.

Wilt u meer informatie over een specifiek kind neem dan contact  op met ons.